מערכת חיסונית נמוכה בחיי הקורונה

מהי מערכת  חיסונית נמוכה ?

תפקוד חיסוני נמוך מתייחס למערכת חיסון תת-פעילה ודלה. התפקיד העיקרי של מערכת החיסון הוא להגן על הגוף מפני זיהום והתפתחות סרטן.

תמיכה ושיפור מערכת החיסון היא אולי הצעד החשוב ביותר להשגת עמידות למחלות ,להפחתת הרגישות להצטננות ומחלת הסרטן.

תמיכה במערכת החיסון כוללת אורח חיים  בריא, ניהול מתח, פעילות גופנית, תזונה ושימוש מתאים בתוספי תזונה ותרופות צמחיות.

אם אתה עונה “כן” לכל אחת מהשאלות הבאות, זה סימן לכך שמערכת החיסון שלך זקוקה לתמיכה:

האם אתה מתקרר בקלות?

האם יש לך יותר משני הצטננויות בשנה?

האם אתם סובלים מדלקת כרונית?

האם אתה סובל מפצעים  או שיש לך הרפס באיברי המין?

האם בלוטות הלימפה כואבות ונפוחות לעיתים?

האם יש לך עכשיו או שעברת אי פעם סרטן?

זיהומים חוזרים או כרוניים – אפילו הצטננות קלה מאוד – מתרחשים רק כאשר מערכת החיסון נחלשת.

בנסיבות כאלה, ישנו מעגל שחוזר על עצמו ומקשה על התגברות הנטייה לזיהום:

מערכת חיסונית מוחלשת מובילה לזיהום, זיהום גורם לנזק למערכת החיסון, מה שמחליש עוד יותר את ההתנגדות.

שיפור מערכת החיסון יכול לספק את התשובה לשבירת המחזור.

מה גורם לתפקוד חיסוני נמוך?

בריאות מערכת החיסון מושפעת מאוד ממצבו הרגשי של האדם, רמת הלחץ, אורח החיים, הרגלי התזונה ומצב התזונה שלו.

מחסור בתזונה הוא הגורם השכיח ביותר למערכת חיסונית מדוכאת.

מספר מכריע של מחקרים קליניים וניסויים מצביעים על כך שכל מחסור תזונתי בודד יכול לפגוע בצורה עמוקה במערכת החיסון.

אילו גורמים תזונתיים חשובים בתפקוד חיסוני נמוך?

תפקוד חיסוני אופטימלי מחייב תזונה בריאה העשירה במאכלים טבעיים מלאים, כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים, שעועית, זרעים ואגוזים,

(2) דל בשומנים וסוכרים מזוקקים,

(3) מכיל כמויות מספיקות של חלבון.

נוסף על כך, לצורך תפקוד חיסוני מיטבי, אדם צריך לשתות חמש או שש כוסות מים עם 8 גרם ליום (רצוי טהור);  תוסף רב-ויטמין-מינרלים בעוצמה גבוהה;

לעסוק בתוכנית אימונים קבועה של לפחות 30 דקות של פעילות אירובית ו -5 עד 10 דקות של מתיחה פאסיבית מדי יום;

לבצע תרגילי נשימה עמוקה והרפיה יומיומית;

קח זמן בכל יום לשחק וליהנות ממשפחה וחברים;

לקחת ולקבל לפחות 6 עד 8 שעות שינה מדי יום.

אחד ממרכיבי המזון הפוגעים יותר במערכת החיסון שלנו הוא סוכר.

במחקר אחד, בליעה של 100 גרם  חלקים של פחמימות כמו גלוקוז, פרוקטוז, סוכרוז, דבש ומיץ תפוזים מפוסטר, כל אלה הפחיתו משמעותית את היכולת של תאי דם לבנים (נויטרופילים) לבלוע ולהשמיד חיידקים.

לעומת זאת, בליעת 100 גרם עמילן לא הייתה השפעה. תופעות אלה החלו תוך פחות מ -30 דקות לאחר הבליעה ונמשכו מעל 5 שעות..

חלק ממרכיבי המזון החשובים ביותר לשיפור תפקוד החיסון הם הקרוטנים. רבים מההשפעות המשפרות את החיסון של קרוטנים,

כמו גם נוגדי חמצון אחרים, נובעים מיכולתם להגן על בלוטת התימוס מפני נזק.

התימוס הוא הבלוטה העיקרית של מערכת החיסון שלנו. מורכבת משתי אונות רכות, אפורות-ורדרדות, שוכבות  ממש מתחת לבלוטת התריס ומעל הלב.

בלוטת התימוס מציגה התפתחות מקסימלית מיד לאחר הלידה. במהלך תהליך ההזדקנות, בלוטת התימוס עוברת תהליך של הצטמקות או מעורבות.

הסיבה למעורבות זו היא שבלוטת התימוס חשופה מאוד לנזקים רדיקליים וחמצוניים הנגרמים כתוצאה ממתחים, תרופות, קרינה, זיהום ומחלות כרוניות.

כאשר בלוטת התימוס נפגעת, יכולת השליטה במערכת החיסון נפגעת קשה.

התימוס אחראי לתפקודים רבים של מערכת החיסון, כולל ייצור לימפוציטים מסוג T, סוג של תאי דם לבנים.

בלוטת התימוס משחררת גם מספר הורמונים, כמו תימוזין, תימופויטין וגורם תימיק סרום, המווסתים תפקודים חיסוניים רבים.

רמות נמוכות של הורמונים אלה בדם קשורות לחסינות מדוכאת ולרגישות מוגברת לזיהום.

בדרך כלל, רמות ההורמונים התימיים יהיו נמוכות מאוד בקרב קשישים; אנשים מועדים לזיהום; חולי סרטן ואיידס; וכאשר אדם חשוף ללחץ מופרז.

קרוטנים ונוגדי חמצון אחרים עשויים להבטיח פעילות מיטבית של בלוטת התימוס על ידי מניעת נזק לתימוס על ידי רדיקלים חופשיים ופרו-אוקסידנטים.

לחברת יגנ מוצרים נבחרים להילחם בתופעות הללו 

 

פנו אלינו ונשמח לעזור!

אתר זה מוגן על ידי reCAPTCHA וכפוף למדיניות הפרטיות ותנאי השירות של Google

או חייגו:

04-8243682